Słodkie, zdrowe, owocowe :D

czwartek, maja 02, 2013

Mus szpinakowo jabłkowy

Szpinak na słodko? Czemu nie :)
Znów na szybko, tym razem mus - nic nie poradzę, że blenderowe pomysły rodzą się w mojej głowie jeden po drugim :) Pysznie i zdrowo - jabłko, które nie bez powodu nazywane jest królem owoców, zawierają ponad 20 cennych składników, posiadają wysoką zawartość kwasów owocowych oraz witamin A, B1, B2, C i E, świetnie wpływają na przemianę materii, bogate w błonnik, przeciwutleniacze, krzem, potas. Król połączony z równie bogatym w witaminy szpinakiem - witamina A, B1, B2, PP (poprawia ukrwienie skóry i kondycję włosów; reguluje poziom cholesterolu, rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu skóra jest lepiej ukrwiona :) ) oraz witaminkę C.

A więc czego potrzebujemy aby stworzyć naszą owocowo - warzywną witaminową bombę?
  • około 60g szpinaku (polecam świeży, mrożony szpinak niestety traci swoje magiczne właściwości)
  • jedno średnie jabłko (moje mieściło się w okolicach 90g)
  • łyżka soku z cytryny (ale spokojnie można dać więcej - ja niestety tylko tyle byłam w stanie wycisnąć ze swojej :)
  • około 20 ml wody (niby niewiele, ale pomaga blenderowi "ruszyć" i ładnie wszystko przerobić na nasz upragniony mus
  • 10g płatków owsianych błyskawicznych
  • około 10 rodzynek oraz niecała łyżeczka płatków migdałowych - do ozdoby (smak rodzynek i migdałów świetnie komponuje się z musem)


I cóż teraz? Standardowo - szykujemy nasz ukochany blender i wrzucamy do niego posiekany szpinak oraz płatki. Jabłko kroimy w kosteczkę (jeśli ktoś czuje potrzebę to przed tym zabiegiem obiera ze skórki - mi jednak szkoda było witaminek w niej zawartych), wrzucamy do miseczki i polewamy sokiem z cytryny. Dzięki temu nasze jabłko nie ściemnieje - lekko kwaśny posmak to przyjemny gratis takiego zabiegu :) Po kilku minutach (ja swoje zostawiłam na około 5) dorzucamy nasze jabłuszko do szpinaku oraz dolewamy wodę i blendujemy aż powstanie nasz upragniony mus.
Przelewamy do wybranego naczynia, ozdabiamy rodzynkami oraz migdałami - lub czymkolwiek co wpadnie nam do głowy :) i możemy zabierać się za najlepszy moment naszej chwilowej przygody w kuchni - chwytamy za łyżeczkę i zajadamy ze smakiem :)

Smacznego!
Liliem

2 komentarze:

Magda pisze...

szpinak i jabłko, ciekawi mnie to połączenie :)

Unknown pisze...

zaskakująco smaczne, zachęcam do wypróbowania ^^

Prześlij komentarz